duminică, 4 iunie 2017

Cred/Am incredere in lucruri frumoase si fapte bune, in oameni cu suflet frumos si de-a dreptul intr-adins in tot ceea ce arata si/sau "respira" adevar

   
     Am invatat, in actualele vremuri, ceea ce anterior, in ale proprie-mi tinereturi valuri (a se consemna: ma refer la aniii 80-90) imi pareau atat de firesti. Acum, in vremurile actuale, in Romania, mai ales in Romania, am invatat si ...va va mira (si pe mine ma mira ... chiar e crazy pentru a ma exprima  "intelectual"):
-  sa pretuiesc oamenii care inca mai au bun simt autentic, nu din cel de fatada, care da bine
- sa iubesc enorm oamenii care spun/glasuiesc/exprima adevarul chiar daca eu sunt de-a dreptul inabila de a exprima acest fapt si, mai ales de a le multumi pentru acest fapt
- sa respect si sa admir in mod special inteligenta (de orice tip: matematic, social, artistic, etc)  interlocutorului meu, chiar intalnit online, chiar daca respectivul nu ma cunoaste, chiar neavand importanta majora pentru mine acest fapt
- sa iubesc oamenii care... simt, dincolo de orice platforme sociale si... care, uneori, aleg sa se exprime in acest sens, necontand mediul
- sa regasesc, cu bucurie, oameni care m-au insotit intr-o anume perioada a vietii mele in .. care m-au invatat atunci sau muuuuuuuuuuult mai tarziu (da, recunosc am momente de prostie de-a dreptul profunda si chiar autentica si.. in acelasi timp, faptul ca pot reveni si chiar revizui anumite aspecte, deci mai am sanse :;) ) sa inteleg aceasta "asociere" a  celei care sunt  acum, in prezent, cu ceea ce eram atunci cand, probabil, nici macar nu am inteles de ce eram alaturi de acesti oameni.
           Un astfel de om, reintalnit telefonic, acum, dupa cca aproape 30 ani (sa inteleg ca eu sunt la a 2-a sau a 3-a tinerete ?! :) , avand o modestie de-a dreptul atipica, habar n-am de ce  (o poseda inca de pe vremea cand l-am cunoscut, in pofida faptului ca fusese student la "Matematica" si, va rog sa aveti incredere in mine, chiar nu, nu era la indemana oricui de a deveni student la matematica in anii " 80). Inca de atunci ma uimea acea abilitate de a aborda logica si in special sahul.  Pentru el reprezenta un joc, o activitate ludica, o combinatie de a cunoaste "anticipat'" ( nu era chiar asa: cunostea psihologic si nu numai abordarea cvasiuniversala a rezolvarii problemei de catre adversarul sau, referindu-ma aici la orice partida de sah. Era cunoscut in caminele studentesti ca fiind omul care, chiar neprivind tabla de sah (da, statea cu spatele la ea) invingea adversarul. Acest om, care initial a ales drept specializare matematica, apoi o alta, nu a  finalizat cu diploma de licenta nici una dintre ele insa, pentru mine, este mult mai presus decat multe, foarte multe persoane care poseda diploma de licenta, acea diploma care ajuta sau te face sa devii "intelectual" cu acte in regula.
    Da, aceasta persoana despre care va povestesc nu are aceasta diploma cu care " sa te dai mare'" si a ramas aceeasi persoana inteligenta (dimpotriva, a evoluat) si aproape obositor  de bun simt.
    Cum se numeste? G. B., mai precis Gheorghe B. Apropiatii, cunoscutii ii spuneau Gigi, eu ii spuneam Gigica (astfel, pentru ca eram mai crazy si ptr faptul ca, eu credeam ca imi exprim astfel aprecierea fata de el pentru ca nu aveam puterea sa-i spun direct; da, nici acum nu am invatat sa imi exprim evident si in mod clar sentimentele nici fata de copiii mei pe care ii iubesc si apreciez enorm. Da, eu imi exprim si bucuria si recunostinta fata de persoane nominalizate cu anumite indicative, habar n-am de ce, probabil din temerea aproape de eviscerala frica de a nu deranja in nici un fel pe absolut nimeni, de anu da buzana asa in viata oricarui om, astfel cum mi-au inoculat parintii mei (da, si la acea vreme nu exista politica de confidentialitate si alte legi ref. la prelucrareea datelor personale, exist dar bunul simt Autentic). Si, fara a fi considerata credula sau in vreun alt fel (chiar nu ma intereseaza parerile tertilor), mai cred/am incredere in bunul simt. si pasiunea de a darui. despre apsiunea de a darui sau oare despre fizica  LINK ( urmeaza)
    Concluzie: Iubesc si respect inteligenta, creativitatea cat si bunul simt.
Read more...

0 comentarii: