vineri, 16 iunie 2017

Despre imaturitate. Sau despre copilarie. Oare? Orientati-va dupa ... floarea soarelui. Atat de simplu de evaluat

       

          De cand au aparut pe aceasta lume copiii pe care am avut bucuria  si sansa de  a-i aduce in acest univers, m-am comportat cu ei ca si cand acesti copii ar fi fost maturi (O fi bine? O fi rau?  Astfel am simtit, so do it).
              Ce inseamna maturitate? O anume capacitate, si/sau chiar disponibiltate pe care, sunt sigura ca v-ati mirat de multe, prea multe ori nu dau dovada foarte multe persoane trecute de ... hai sa fiu ingaduitoare (ma si mir uneori cat de draguta si toleranta pot fi ?!) varste de ...sa zicem, aleator, peste 30 ani. Si... ca sa fiu si muuuuult mai draguta, valabil si in anumite cazuri de persoane specializate intr-o anume directie/domeniu cu toate ca nu este prea OK, inclusiv cea a educarii. Este drept, educatie nu este neaparat = pedagogie, este nevoie de mult, mult mai multe calitati pentru a dovedi si mai ales a transmite anumite profunde si reale valori catre "copil" (copil inseamna doar o perioada de varsta?!). In propria-mi viata am intalnit foarte putine persoane, chiar inaintate in varsta, capabile de a intelege aceste valori distincte si definitorii. Am avut marea sansa sa intalnesc  profesori (mai corect spus profesionisti, deoarece unii, la acea vreme nici macar nu erau profesori - ha ha ha- a se vedea articol http://universul-de-sticla.blogspot.ro/2017/06/despre-pasinuea-de-darui-sau-in-acst.html  ...........cu adevarat generosi in a darui nu numai invatatura stiintifica ci si doar atat de simplu. ... omenie (exprimat intr-un atat de larg si simplu context) si oare altceva, nescris in prevederile legislative - mai sa fie-cum a fost omis.
        Dintotdeauna am fost o persoana critica si chiar autocritica, motiv pentru care aproape rar am recunoscut contributia cuiva intr-un anume domeniu, fara a fi fost infatuata in cine stie ce mod; a fost si este doar un mod in care eu simt si pretuiesc valorile- da, am si eu limitari. pe care mi le recunosc.
          Motivul acestei simtiri; draga mea draga Daria  care stie despre ce povestesc si care ... chiar la varsta sa, in prezent 12 ani, poate evalua intr-un anume mod, critic, e drept, depinzand de anumite valori de referinta ( ia, te rog, in considerare valori inalte, nu nimicuri de masa, la indemana pe toate drumurile - o propunere a unei mame care te respecta si iubeste enorm) a perceput deja ca ... exista atat de multe sisteme de referinta - a se vedea si remarca atat de inteligenta remarca a lui David- da, drag David drag, depinde "cu cine intri in competitie" incat cel mai simplu si sanatos mod de evaluare/evolutie este cel raportat la tine insati si... stiti voi, fiecare, la cine anume.
      Despre o anume valoare, despre iubirea de a invata/evolua si atat de simplu despre a fi... total, integral, fara limitari si fara asteptari de la ...iar, sa fiu draguta...situatii limitate.
      Fiti doar voi insiva si evoluati, fara a lua in seama nimic, absolut nimic de la... atat de diversi "savanti care se considera wow chiar intelectuali" ...  care considerati ca v-ar putea limita! Nici nu isi pot imagina unde puteti ajunge voi :), in sensul bun, + si foarte bun , evident.
     Va multumesc dragi copii dragi Daria si David!
Si.... care era subiectul? Iimi amintesc ca, odata, candva, inainte de hotararea unui anume om "matur" am intrebat-o pe Daria:
- Te deranjeaza, in vreun fel anume, faptul ca ma adresez tie cu apelativul "copil"?
Pentru ca, oarecum, ciudat, consider ca  "a fi" si, mai tarziu, printr-o minune "a fi mama" este, oarecum nu doar o intamplare a fiintei mele ci doar o minune a a intamplarii unnui "anume" si nu, absolut deloc " a fiintei mele".
            Mi-a placut atat de mult faptul ca... da, in raspunsul sau, a putut disocia "copilaria" de un anume specific grad de "maturitate". Da, remarca-mi proprie,: nu toti oamenii cica "maturi" pot disocia, distinge aceste  subtile diferente.
        Concluzie: Sunt atat de multe nuante in ale lui  "a fi" si/sau  "a simti".
Motivul alegerii acestei imagini? Aproape de prisos in cuvinte. Si ... atat de simplu de evaluat.
 
           Oameni cu suflet de copil aveti incredere!  Doar in OAMENI. Sau de ce nu? In papadii! Si/sau in copii! Intruchipati in oameni "maturi".
       Din p.d.v.-ul meu- este  mult mai usor  de crezut/avut incredere si aspectat (adica asteptari, dragi oameni)  in plante si/sau animale dacat in oameni- si ... nu, nu este obligatoriu de urmat acest sfat/model.
            As mai putea scrie un articol: :" Despre a fi om sau a fi planta? Uneori, chiar fara  importanta".Bineinteles cand voi avea timp. Inca sunt in goana de timp.
           Insa/si vesnic valabil : Pentru ca  ... planta poate fi .. .in unele cazuri, mai importanta decat omul.  Nu, nu se poate vorbi/analiza despre  un anume tip de  inteligenta, ci doar de simtire.
               Oricum, in orice conditii, dragi copii dragi, Daria si David, retineti faptul ca: parintii vostri va iubesc oricand/oriunde/oricum.
sursa photo
https://pixabay.com/ro/floarea-soarelui-blossoms-blooms-266517/

sauhttps://www.facebook.com/camelia.neagucogalniceanu

Si..inca ceva, dragi daria si David, adresati-va aceasta tema:

„Dacă cineva îți oferă un dar, iar tu nu îl accepți, atunci cui aparține darul?”- Budha 
Read more...

0 comentarii: